MINDFULNESS KURS

Hjernetrening
Selvledelse
Stressmestring

"Få gjort mer med mindre stress og mer energi"

"Få mindre tankekjør og bekymringer og styrket immunforsvar"

Hvorfor lære mindfulness? 


Vi tror dagen vil komme da det er like vanlig å trene hjernen og oppmerksomheten som den fysiske kroppen. I en verden med stor informasjonsmengde, mange distraksjoner, hyppige endringer og mye som skriker om vår oppmerksomhet ser vi høy grad av stress, slitenhet og mangel på tilstedeværelse og fokus. Det koster relasjoner, livskvalitet og resultater. Vi jobber for at du og teamet ditt skal møte opp i ulike situasjoner med overskudd, fokus, tilstedeværelse, empati og beslutningsdyktighet. 

Placeholder Image

Å mestre og elliminere stress

Mindre tankekjør og bekymringer som stjeler energi og nattesøvn.

Placeholder Image

Mer velvære, tilfredshet  og glede

Vi trener på de punktene i hjernen som gir mer glede og tilfredshet, mens bekymringer og stress minsker

Placeholder Image

Mer bevisste og integrerte valg

Du trener "lederen" i din hjerne, slik at du øker graden av selvledelse og tar bedre valg

Placeholder Image

Innovasjon, kreativitet og løsningsfokus

Økt bevissthet og løft i "frekvens" bringer frem andre mulige løsninger 

Placeholder Image

Bedre helse og immunforsvar

Vi jobber med hjernen og tanker og all forskning tilsier at vi får bedre helse og immunforsvar ved å trene jevnlig

Placeholder Image

Økt robusthet og ro uansett situasjon

Verdsett eller tål øyeblikket her og nå - selv når du møter "katastrofer" og eget mønster på sitt verste.

Placeholder Image

Løft i empati og forståelse på tvers

Vil direkte bidra til et mer etisk, autentisk og bærekraftig samfunn.

Placeholder Image

Tilstedeværelse, fokus og konsentrasjon

Økt tilstedeværelse gir et løft til kommunikasjon, konsentrasjon, læring og fokus

HJERNEFAKTA

  • Hjernen vår er plastisk og endres hele livet. 
  • Hjernen bruker minst 20% av energien vår.
  • Vi kan bevisst om-programmere den og få en sterkere hjerne om et år enn noen gang.
  • Forskning viser til at de som trener mindfulness og meditasjon endrer strukturen på hjernen etter 8 uker (minimum 10 minutter daglig) 
Placeholder Image

gratiskurset 6 steg til mindre stress og bedre søvn med mindfulness

Hvordan leverer vi våre programmer


Les videre for mer informasjon om de enkelte og referanser lenger ned

Placeholder Image

Bedriftsinterne gruppekurs på plass hos dere

 

Placeholder Image

Åpne kurs med gruppesamlinger og nettilgang

 

Placeholder Image

Rent nettkurs hvor du selv lærer online - du har tilgang et år

 

Bedriftinterne kurs


 

Mindfulness, stressmestring og selvledelse:
8 uker med basis i et forskningsbasert program for å styrke hjernen, oppmerksomhet, fokus, minne, læringsevne, regulering av stress og egen tilstand.

Vi  bruker mindfulness som basis og setter av 2 timer ukentlig med hver gruppe i virksomheten (maks 12 personer i hver). I denne tiden deler vi viktig og relevant kunnskap om hjernen og kroppen, samtidig som  hovedfokus er på å praktisere og få erfare øvelser og teknikker som gjør de enkelte i stand til å ivareta eget overskudd, regulere stress og egne reaksjoner i ulike situasjoner som oppstår. En viktig del handler også om å implementere et sett med styrkende holdninger. 

Placeholder Image

Referanse:

Anne Myrvang - HR Manager i Bergans

Våre ansatte har hektisk dager de må takle store endringer. Vi ønsker å gi de verktøy til å best mulig håndtere sin hverdag. 

Vi anbefaler stressmestringskurs med mindfulness og hjernetrening til alle bedrifter som har endringer og høyt tempo.

 
Placeholder Image

Våre individuelle kurs - online og kombinert online/live


I løpet av 8 uker er det bevist at 10 minutter trening daglig vil endre og forbedre viktige strukturer i hjernen.  Du trenger ikke tro på det, bare gjøre øvelsene så vil resultater vise seg. Hva de resultatene er kan være veldig ulikt. Mer glede, mer overskudd, bedre minne, mindre emosjonelle reaksjoner, et større fokus, løft i kreativitet og løsningfokus, høyere produktivitet, en annen måte å samspille med andre på., nye og mer styrkende perspektiver. Et skift i bevissthet og energi vil gjerne ha innflytelse på andre viktige områder i livet ditt.

Placeholder Image

8 ukers Mindfulness og Stressmestring ONLINE med Mona 

Du får tilgang til 8 moduler distribuert ukentlig med 4-5 korte og greie videoer per uke. Du har tilgang til kurset et helt år og står fritt til å ta kurset i eget tempo, til den tiden det passer deg best og hvor som helst. Liker du frihet og har en viss grad av selvdisiplin kan dette være et glimrende alternativ for deg. Du finner mer informasjon om innholdet i kurset lenger ned

Mona guider deg med kunnskap og en rekke øvelser og verktøy du får tilgang til underveis. Tilsammen når kurset er ferdig har du tilgang til 50 videoer. Alt du bør vite om hjernetrening, kroppen din og ditt tankesett. Samtidig som du har mange gode øvelser til praktisering. 

Mer info og bestilling her
Placeholder Image

Du kan kombinere online kurset med å delta på 3 samlinger i gruppe ute i Sandviken, Sande

Her møtes vi ved oppstart, midt i kurset og etter 8 uker i nydelige omgivelser. Det er en intim og liten gruppe per gang. Hver gang varer i 2 timer, og hver gang inklderer stort fokus på å gjøre øvelser og praktisere samtidig som vi deler viktig innsikt og forståelse i hvordan essensielle deler av hjernen og systemet vårt fungerer. IDet er for mange mer inspirerende og enklere å få på plass nye vaner i et fellesskap.  Se nedenfor når neste gruppe starter

Ta kontakt ved interesse

Neste åpne gruppekurs blir satt opp når Corona- restriksjoner oppheves 

 

00

DAGER

00

TIMER

00

MINUTTER

00

SEKUNDER

Meld interesse ved å fylle inn skjema under

Kursinnholdet i 8 ukers online mindfulness kurs

Hva er noen av våre kunders erfaringer og anbefalinger


 

Placeholder Image

Cecilie Bjørnerud Knap

Både som leder og som privatperson opplevde jeg kurset som et behagelig avbrekk i en hektisk hverdag. I følge nettstedet Forskning.no er det funnet målbare endringer i hjerneområder som er sentrale for stress, empati, selvfølelse og hukommelse, hos forsøkspersoner som har praktisert mindfulness. Etter kurset med Mona støtter jeg disse funnene og vil gi hennes kurs de beste anbefalinger

Placeholder Image

Christian Wendelborg

Etter bare tre kurskvelder sov jeg min første natt på 13 år. Kurset virket og jeg har lært teknikker på å leve her og nå. De vonde minnene er nettopp det, minner. Nå trener jeg så ofte jeg kan på å være tilstede der jeg er.

Jeg anbefaler Mona Steenberg Gran til alle som er nysgjerrig på hva mindfulness kan tilføre livet. Mitt liv er blitt vesentlig forandret!

Placeholder Image

Marita Knutsen 

"Onlinekurset passet meg godt ved at jeg kunne ta det når det passet meg, og at det kom hver uke ga en god progresjon uten å bli masete. Synes det er godt at det er tilgjengelig etter utløpet av kurset også, for jeg trenger å repetere. Jeg er på ingen måte utlært, men er mer tilstede i nuet, og med det og de som er rundt meg. Det gir meg mindre stress og mer tilstedeværelse. Så enkelt og så vanskelig på en gang

 

Har du lyst å ta en prat om muligheter?

La oss starte med en gjensidig avklarende prat så finner vi sammen ut om det vil være verdiskapende og ønskelig for begge parter å inngå et samarbeid. Legg igjen kontaktinfo eller ta kontakt direkte med en av oss

Mona Steenberg Gran
Partner
Mental Trener, Mindfulness Instruktør


E-post: [email protected] 
Mob: 412 05157

Placeholder Image

Nina Fjeldhaug
Partner 
Ledermentor, High Performance & NLP Master Coach

E-post: [email protected] 
Mob: 971 40242

Placeholder Image